Co robić gdy towar jest uszkodzony lub przeterminowany?

Absolutnie każdy kto robi zakupy na pewno choć raz trafił w sklepie na przeterminowany towar czy też w jakiś sposób uszkodzony. Wszystko jest w porządku jeśli w porę się zorientujemy i odłożymy taki właśnie artykuł zanim jeszcze go skasujemy. Gorzej sprawa się ma jeśli nie zauważymy tego w sklepie, ale dopiero w domu. Co w takiej sytuacji zrobić? Wiele osób drobne przeterminowane czy uszkodzone zakupy jak przykładowo śmietana, masło i tym podobne po prostu wyrzuca, bo czasem, zdaniem wielu, zwyczajnie nie opłaca się wracać do sklepu (oddalonego na przykład 20 minut drogi samochodem) po to, aby reklamować produkt za kilka złotych dla samego faktu, dla idei. Jeśli zaś natrafimy na większą ilość uszkodzonych lub przeterminowanych produktów, których łączna cena będzie dość wysoka lub też trafi się nam jeden zepsuty produkt, ale o dużej wartości koniecznie powinniśmy do sklepu wrócić. Reklamacja jednak nie zawsze jest tak prosta jak się to wydaje. Dlaczego? Po pierwsze, aby w ogóle mieć możliwość reklamować towar musimy posiadać dowód na to, że właśnie w tym danym sklepie przed chwilą go kupiliśmy. Samo to, że sprzedawca będzie nas pamiętał nie wystarczy. Aby bowiem sprzedawca mógł przyjąć zwrot musi dopełnić wszystkich formalności, do czego absolutnie niezbędny jest paragon. I właśnie w tym miejscu często zaczynają się przysłowiowe schody, bo wiele osób nie zabiera ze sklepu ze sobą owych papierowych „śmieci”, bo i po co? A właśnie po to, aby w razie potrzeby nie mieć kłopotu z dochodzeniem swoich praw w sklepie. Jeśli nie mamy paragonu, to nawet najbardziej miły i przychylny nam sprzedający nie będzie mógł wymienić towaru na dobry, nieuszkodzony, nie będzie też mógł zwrócić nam za niego pieniędzy, bo wtedy osobiście musiałby pokryć koszty. Oczywiście możemy czuć się w takiej sytuacji pokrzywdzeni, ale prawda jest taka, że naszą rolą jako klientów jest sprawdzać produkt zanim go kupimy (choć faktycznie na półce nie powinno znajdować się nic przeterminowanego czy uszkodzonego, ale wiemy jak to wygląda w praktyce) i zabierać ze sobą paragon.

error: Content is protected !!