Towary przecenione, na promocji i wyprzedaże

Jeśli lubimy chodzić po różnych sklepach i robimy to dość często to na pewno nie raz spotkaliśmy się z takimi akcjami jak różnego rodzaju promocje, wyprzedaże, przeceny i tym podobne. Wiele osób, gdy tylko usłyszy o tym, że gdzieś coś jest na promocji, że gdzieś urządzono wyprzedaż jest w stanie rzucić wszystko, aby tylko biec do sklepu i zobaczyć czy jest coś ciekawego do nabycia po atrakcyjnej cenie. Prawda jest jednak taka, że do tego typu spraw należy podchodzić z pewnym dystansem i ostrożnością. Dlaczego? Naprawdę bardzo łatwo jest wpaść w pułapkę „wyprzedażową”. Na czym owa pułapka polega? Przede wszystkim na tym, że zaczynamy coraz to częściej i więcej kupować, bo „to się opłaca”, a jak się często okazuje większość z towarów jakie nabywamy, zupełnie nie są nam potrzebne. „Ale skoro patelnia została przeceniona ze 150 zł na 30 zł to aż żal nie kupić”! Owszem, jeśli mamy w domu tylko jedną patelnię, która jest już w nie najlepszej kondycji, a nie jeśli mamy 5 i to całkiem dobrej jakości. Jednak sprawę z tego, że kupiliśmy coś nie dlatego, że jest potrzebne, a dlatego, że było mocno przecenione często zdajemy sobie dopiero już po fakcie. Kolejny problem jest taki, że widząc jakąś promocję czy wyprzedaż nieco „głupiejemy”, bo jesteśmy zachwyceni niską ceną czegoś co bardzo się nam podoba i chcemy mieć, a wcześniej zwyczajnie nie moglibyśmy sobie na to pozwolić. Radość w takiej sytuacji jest zrozumiała, ale nie może nam ona przysłaniać logicznego myślenia. Dlaczego bowiem coś co jeszcze niedawno kosztowało przykładowo 30 zł teraz kosztuje 5 zł? Jeśli są to jakieś produkty żywnościowe to pierwszym co powinniśmy zrobić jest sprawdzenie daty ważności. Co prawda porządny sklep nie pozwoli sobie na sprzedaż artykułów już przeterminowanych, ale co jeśli do końca terminu są 2 dni? Rozsądnie będzie jeśli weźmiemy jedną sztukę tego, na co mamy ochotę, ale wiele osób pakuje do koszyka tyle, ile tylko uniesie, a co dalej? Kiedy zatem następnym razem dostrzeżemy cokolwiek pod tytułem „promocja” czy „wyprzedaż”, zachowajmy większą czujność i rozsądek.

error: Content is protected !!